Pressemeddelelse

Kim Møller
Flemming Andersen
Pressemeddelelse

I den kommende sæson får Torben Sørensen et kendt ansigt som ny assistenttræner. TM Tønder Håndbold har nemlig ansat Michael Wollesen som fast assistent, når sæsonen 2019/2020 går i gang. Michael har i denne sæson haft ansvaret for klubbens bedste U18 hold, der netop har vundet 1. division.

Da Torben Sørensen blev sygemeldt i februar måned, blev Michael hentet op i 1.holdstruppen som assistenttræner, hvor han med succes har bidraget. Derfor er cheftræner Torben Sørensen også glad for, at det er lykkes at tilknyttet Michael permanent i den kommende sæson:

”Michael er en kompetent træner, der kender klubben indefra. Han har både store menneskelige og faglige kompetencer, og så har han i mange sæsoner arbejdet med talentudviklingen i TM Tønder. Hans kendskab til de unge spillere der kommer op som senior i de kommende år, er stort og indgående. Vi har fra dag 1 haft god sparring om opgaverne. Det har været et ønske fra min side at få en ”stående” træner og jeg glæder mig til samarbejdet med Michael. Samtidig vil jeg gerne takke Hans Martin Asmussen for en stor indsats og et godt samarbejde i denne sæson.”

TM Tønder foreningsdel ønsker Michael held & lykke med de nye udfordringer:

”Fra TM Tønder foreningsdel skal der lyde stor tak til Michael Wollesen for et seriøst og flot udført arbejde gennem mange sæsoner. Vi græder med det ene øje og smiler med det andet, for vi ville jo rigtig gerne have beholdt Michael i foreningsdelen. På den anden side, så er vi mega stolte over, at kunne udvikle en af vores trænertalenter til 1.holdstruppen. Vi glæder os til at følge Michael i hans nye trænerjob.”, siger Brian Smidemann.

Michael Wollesen glæder sig til de nye udfordringer:

”Først og fremmest vil jeg sige tak til spillerne på U18-holdet, som jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med i denne sæson. Vi har lige en kamp om jysk mesterskab i 1. division, og jeg håber at kunne slutte flot af med denne talentfulde flok spillere. Dernæst glæder jeg mig til den nye rolle omkring 1. holdstruppen. Arbejdet de seneste måneder synes jeg har været enormt spændende, og jeg ser frem til at være en fast del af teamet i den kommende sæson.”