Pressemeddelelse

Skrevet d. 6. februar 2020 af
tmt
Pressemeddelelse

TM Tønder henter det 19-årige hollandske talent, Lars Kooij, fra SG Flensburg Handewitt. Lars Kooij tiltræder i klubben med øjeblikkelig virkning.

Siden TM Tønder pr. 31.december 2019 sagde farvel til Andreas Damgaard, har klubben været på udkig efter en spiller, der kan være med til at styrke og skabe bredde i truppen. Derfor er det glædeligt, at det er lykkes at hente den 19-årige hollandske stregspiller, der kommer til klubben fra tyske SG Flensburg Handewitt. Den 198 cm høje, og 94 kg tunge, spiller var i sidste sæson med på det U19 hold, som vandt det tyske mesterskab, ligesom han har spillet en række kampe på hollandske U-landshold.

Om tilføjelsen til truppen, siger træner i TM Tønder, Jan Paulsen:

”Lars er en ung og talentfuld spiller, der er vant til at arbejde hårdt for tingene. Han er en fysisk stærk spiller, der trods hans unge alder, allerede nu har et veludviklet blik for spillet. Lars Kooij er specielt dygtig i det defensive arbejde, hvor han i forskellige forsvarsformationer kan skabe fysik i midtzonen, ligesom han angrebsmæssigt har en fin forståelse for spillet. Oprindeligt var det først meningen at Lars skulle starte i TM Tønder i den kommende sæson, men så opstod muligheden for at hente ham pr. 1. februar, hvilket helt givet vil styrke bredden i vores trup. Lars er en udviklingsspiller, og jeg glæder mig til, at endnu en ung og ærgerrig spiller kommer til klubben.”

Direktør Kim Wittenkamp oplyser følgende: ”I forbindelse med, at Lars Kooij har skrevet kontrakt med klubben, skabte en af vores store sponsorer, PTI, det økonomiske fundament, så det allerede nu er muligt at få Lars Kooij til klubben – vi er meget glade for denne ekstraordinære opbakning fra PTI. I en tæt 1. division bliver der brug for opbakning uden for banen, så spillerne får de bedst mulige betingelser, for at hente de nødvendige point.”

Bestyrelsen TM Tønder Håndbold Elite A/S