Skrevet d. 1. april 2018 af
Kim Møller

Assistenttræner Mark Bendixen stopper i klubben efter denne sæson.

Den 29-årige assistenttræner for TM Tønder Håndbold, Mark Bendixen, stopper i klubben efter denne sæson. Mark kom til klubben inden sæson 2017/2018, fra Skjern Håndbold. Han har sideløbende med et fuldtidsjob på Sportsefterskolen SINE, i denne sæson varetaget rollen som assistent i TM Tønder.

Mark er bosiddende i Esbjerg, og af tidsmæssige årsager, har det været svært at forene fuldtidsjob og assistentgerningen. Derfor stopper Mark efter sæsonen:
”Det har været rigtig godt at være i TM Tønder. Det er rart at mærke den ”familietilstand” som er i og omkring klubben. Rigtig mange personer involverer sig og yder en fantastisk indsats, for at få tingene til at fungere. Her er en meget positiv indstilling, og jeg har været rigtig glad for at arbejde sammen med Torben og de øvrige omkring holdet og klubben. Desværre er det ikke foreneligt med mit fuldtidsarbejde på SINE at fortsætte som assistent i klubben. Der bliver brugt meget tid på transport og er ikke holdbart i min nuværende situation. Det er jeg ked af, for det har været et meget lærerigt og spændende år, så det er bestemt med vemod at jeg stopper. Jeg håber senere at kunne vende tilbage til klubben”

Alex Petersen fra TM Tønders eliteudvalg og besyrelse har forståelse for den beslutning Mark har truffet, og han har mange positive ord om den nu afgående assistenttræner:
”Mark er en ung og talentfuld træner, som har gjort det godt i det ene år han har været i klubben. Mark er meget vellidt og hans kompetencer specielt i forhold til de unge spillere er virkelig gode. Han har bidraget til at forbedre vores træningsmiljø, og det er tydeligt Mark brænder for udviklingen af unge spillere. Vi er fulde forståelse for den beslutning Mark har truffet og ønsker ham held & lykke fremadrettet”.

Også cheftræner Torben Sørensen har rosende ord om Mark Bendixen:
”Mark har været en rigtig god sparringsparter i indeværende sæson. Mark er meget vellidt og en faglig meget kompetent træner, der har nydt stor respekt i klubben. Han har bidraget særdeles positivt i udviklingen af især de unge spillere i klubben, ligesom han har været med i det strategiske arbejde i klubben”.

Bestyrelsen TM Tønder Håndbold

Køb sæsonkort nu

Vil du forny dit sæsonkort og måske også have samme plads...

Træningskamp i Tønder