Pressemeddelelse

TM Tønder sikrer sig ligaspiller til den kommende sæson

Skrevet d. 18. marts 2019 af
TMT
Pressemeddelelse

TM Tønder har sikret sig talentfuld bagspiller, der kommer til klubben fra ligaklubben Lemvig/Thyborøn.

I bestræbelserne på at sammensætte en stærk trup til den kommende sæson, er det lykkes TM Tønder Håndbold at sikre sig Andreas Damgaard, der kommer til klubben fra Lemvig/Thyborøn.
22 årige Andreas Damgaard har underskrevet en 2-årig aftale med klubben. Det er en tilgang, som glæder cheftræner Torben Sørensen:

”Andreas er en spiller, som jeg har fulgt gennem længere tid, og han har det helt rette DNA i forhold til, hvad vi ønsker i TM Tønder. Andreas er hårdtarbejdende og har sine angrebsmæssige kompetencer i fintespillet. Han besidder et rigtig godt skud, og med hans gode blik for spillet, vil han kunne skabe mulighederne i angrebet. Han er ligeledes en dygtig 2-vejs spiller, der i forsvaret dækker god – både på backen og i midtzonen. Andreas vil kunne bidrage på mange parametre, både på og uden for banen, i vores klub.”

Om skiftet til TM Tønder siger Andreas Damgaard:

”Jeg glæder mig til at komme til TM Tønder i den kommende sæson. Jeg har haftflere gode snakke med Torben, og jeg er sikker på, at jeg kan udvikle mig i klubben. Det er en klub, der minder meget om LTH, og jeg er overbevist om, at med de værdier som der er i klubben, kan jeg udvikle mig både som person og håndboldspiller. Jeg har brug for mere spilletid for at udvikle mig endnu mere, og vil gerne have mere ansvar på banen. Jeg har hørt rigtig meget godt om klubben, og synes de også i den kommende sæson får et rigtig spændende hold. Klubben er kendt for at have en virkelig fin hjemmebane, hvor fansene bakker flot op. Det glæder jeg mig til at blive en del af, og ser frem til at starte i TM Tønder Håndbold.”