Pressemeddelelse ang. appelsagen.

Pressemeddelelse ang. appelsagen.

pressemeddelelse, TM Tønder, 4. maj 2018

DHF har igen ikke styr på egne regler

HC Midtjylland er gået konkurs, og TM Tønder mener, at de jævnfør gældende regler skal overtage HC Midtjyllands plads i ligaen. DHF giver ikke den sønderjyske klub medhold, og TM Tønder har derfor appelleret afgørelsen, da klubben mener, at DHF endnu engang ikke har styr på egne regler og reglementer.

– Vi tog kontakt til DHF, da HC Midtjyllands konkurs var en realitet for at gøre forbundet opmærksom på konsekvenserne af HC Midtjyllands konkurs. DHF traf efterfølgende den afgørelse, at konkursen kun skal have indflydelse på kvalifikationsspillet og de efterfølgende op- og nedrykningskampe. En afgørelse, som vi bestemt ikke er enige i, og derfor har vi nu appelleret til ’håndboldens appel’, siger TM Tønders bestyrelsesformand Robert Okholm.

Ifølge TM Tønder og klubbens advokat har DHF ikke har styr på deres egne regler, da forbundets reglement foreskriver, at konsekvensen af en konkurs inden turneringen er færdigspillet er, at samtlige holdets kampe i turneringen anses for ikke spillet. Det betyder, at TM Tønder bør overtage HC Midtjyllands plads i ligaen og dermed skal spille oprykningskamp mod Lemvig-Thyborøn.

Afgørende betydning for Lemvig, Tønder og hele den danske række

Konsekvensen ville være, at Lemvig skal spille en oprykningskamp mod TM Tønder – i stedet for at rykke direkte videre.

– HC Midtjyllands konkurs har ifølge vores og vores advokats opfattelse konsekvenser for hele turneringen og ikke kun kvalifikationsspillet samt de efterfølgende op- og nedrykningskampe, sådan som DHF fremlægger det overfor os. Det er jo beklagevis ikke første gang, at man i håndbolden har set, at DHF ikke har styr på egne regler, og vi håber, at de nu lige får kigget på tingene igen, så vi kan afvikle den resterende del af turneringen efter gældende regler, siger Robert Okholm, der tilføjer, at denne sag er afgørende for hvem der spiller i den danske række og derfor er betydningsfuld.

TM Tønder vil gå hele vejen

TM Tønder afventer nu DHF’s reaktion på appellen og regner med at forbundet hurtigst muligt for styr på egne regler og reglementer, så TM Tønder kan få lov til at spille kvalifikationskamp mod Lemvig-Thyborøn i nærmeste fremtid. I modsat fald går klubben hele vejen til Dansk Idrætsforbunds appelinstans.

For yderligere spørgsmål kontakt TM Tønders bestyrelsesformand Robert Okholm på telefon 29 99 09 80 eller på [email protected].

Pressemeddelelse: Damgaard er tilbage

Efter en pause fra tophåndbold er stregspiller Mikkel Damgaard tilbage i...

Meyer: Vi har fundet en base

TM Tønder vandt for tredie kamp i træk og har endegyldigt...