Pressemeddelelse: Elmgaard vender hjem

TM Tønder har fundet en ny stregspiller til den kommende sæson

Skrevet d. 9. april 2019 af
TMT
Pressemeddelelse: Elmgaard vender hjem

TM Tønder har længe været på jagt efter en endnu en stregspiller. Det er derfor en fornøjelse at kunne meddele, at Jimmi Elmgaard vender tilbage til klubben på en 1-årig aftale.

Tilgangen af den rutinerede og stærke stregspiller, glæder cheftræner Torben Sørensen:
”Det er meget glædeligt, at vi får tilknyttet Jimmi til truppen. Han er dygtig i begge ender af banen, og specielt i forsvaret, vil han sammen med Jeppe blive et stærkt makkerpar. Jimmi besidder en stor rutine, og dermed vil han kunne være en fantastisk støtte for specielt vores unge spillere. Hans erfaring vil blive af stor betydning for holdet i den kommende sæson. Jimmi ved hvad der kræves, og han er en kulturbærer, som også altid er identitet med fight og attitude. Desuden kender Jimmi klubben, folkene omkring og hele TM Tønders DNA.”

Jimmi Elmgaard spillede i første omgang 6 sæsoner for TM Tønder, men de seneste to sæsoner har han tørnet ud for Fredericia HK, som han var med til at spille i Håndboldligaen. Jimmi glæder sig til at komme tilbage til TM Tønder:
”Efter et par udbytterige sæsoner i Fredericia, så ser jeg frem til at komme ”hjem” til Tønder. Jeg har altid haft et specielt forhold til klubben, og da muligheden bød sig for igen at komme til TM Tønder var jeg ikke i tvivl. Det føles rigtigt at komme retur. Jeg har fået ny erfaring de seneste to år, som jeg vil kunne bidrage med i TMT. Jeg har stadigvæk et stort engagement, og er som før garant for fight og vil vinde hver gang jeg går på banen. I forsvarsdelen er jeg sikker på, at vi kan skabe et stærkt fundament, og her vil jeg kunne ”brænde igennem”. Angrebsmæssigt er min spillestil gennem hårdt arbejde at skabe god plads til vores bagspillere. Det bliver godt at vende tilbage til TM Tønder og Tønder Hal 2, hvorfra jeg har mange gode minder”.

TM Tønder spiller første oprykningskamp til håndboldligaen, skærtorsdag den 18. april, hvor holdet får besøg af Team Sydhavsøerne.