Pressemeddelelse – ny spiller til TM Tønder

TM Tønder har med øjebliklig virkning sikret sig Lasse Hamann-Boeriths, der kommer til klubben fra Skjern Håndbold

Skrevet d. 8. december 2017 af
Pressemeddelelse – ny spiller til TM Tønder

TM Tønder har indgået aftale med talentfulde Lasse Hamann-Boeriths, der med omgående virkning skifter fra Skjern Håndbold til TM Tønder. Kontrakten gælder resten af sæsonen samt næste sæson.

TM Tønder Håndbold Elite A/S har med øjebliklig virkning sikret sig den 20-årige bagspiller, Lasse Hamann-Boeriths i Skjern Håndbold. Takket være en række lokale sponsorer, så er det blevet muligt, at få Lasse Hamann-Boeriths tilknyttet truppen med det samme. Lasse var så sent som i søndags på banen, da Skjern Håndbold i Champions League besejrede Gorenje. Lasse flytter til Tønder, og er med ved næste træningssamling.
Træner Torben Sørensen er meget tilfreds med signingen af det unge talent:
”Lasse Hamann-Boeriths er en spændende ung spiller, der ud over at være en dygtig to-vejs-spiller også har den helt rigtige indstilling. Han har et godt blik for spillet, og har mange skudvarianter. Han vil udvikle sig, være dygtigere og han kommer fra et særdeles godt træningsmiljø, så han ved hvad der kræves. Lasse bliver et godt supplement til truppen, og det er fantastisk, at vi allerede nu kan få ham tilknyttet.”

Lasse Hamann-Boeriths har fået sin håndboldopvækst i Aabenraa, og var senere på Sportsefterskolen SINE, inden turen gik til Drammen i Norge, hvor han tog hans ungdomsuddannelse ved siden af håndbolden. De seneste to sæsoner har Lasse spillet i Skjern Håndbold, hvor han har været en del af ligatruppen, men også spillet en afgørende rolle på 2.holdet.
”Jeg har været enormt glad for at være i Skjern Håndbold. Det er en fantastisk klub, og Skjern er en super dejlig by. Det er en utrolig stærk trup som er i Skjern Håndbold, men jeg følte at for at tage næste skridt som håndboldspiller var det vigtigt med en større rolle. Derfor glæder jeg mig rigtig meget til at komme til TM Tønder. Her er mit klare indtryk, at man også står meget sammen om tingene. Jeg har et godt kendskab til klubben og har hørt en masse godt om klubben, trænerne og organisationen bag. Jeg har flere gange været modstander i Tønder Hal 2, og den stemning som er i hallen glæder jeg mig til at opleve som hjemmehold. Der er en stor opbakning til håndbold i området, hvor ikke mindst fanklubben TMT Red Support følger holdet og skaber herlig stemning – både hjemme og ude. Desuden synes jeg, at TM Tønder spiller godt håndbold, og har en spillestil der passer godt til mig. Jeg er sikker på, at jeg kan udvikle mig i TM Tønder, og håber på at kunne spille kamp hurtigst muligt” siger den nye TM Tønder spiller, Lasse Hamann-Boeriths.

Med sportslig hilsen

Pressemeddelelse: Damgaard er tilbage

Efter en pause fra tophåndbold er stregspiller Mikkel Damgaard tilbage i...

Meyer: Vi har fundet en base