Pressemeddelelse TM Tønder

TM Tønder har sikret sig talentfuld bagspiller

Skrevet d. 18. marts 2018 af
Pressemeddelelse TM Tønder

TM Tønder Håndbold har fra de kommende to sæsoner sikret sig Jacob Lyck, der kommer til klubben fra SønderjyskE.

I den kommende to sæsoner har TM Tønder Håndbold fået kontrakt på bagspilleren Jacob Lyck, der kommer til klubben fra SønderjyskE.
En spiller, som træner Torben Sørensen glæder sig til at få med i truppen:
”Jacob er en ung talentfuld spiller med masser af vilje. Han kommer fra et stærkt træningsmiljø, og han er en spiller med den helt rigtige indstilling. Han er ydmyg og ambitiøs, ligesom hans vilje til at blive bedre er meget stor. Han er en dygtig spiller, der både har store kvaliteter i forsvar og angreb. Jeg glæder mig meget til at få Jacob med i truppen”

21-årige Jacob Lyck afsluttede i 2016 sin HHX-studentereksamen på BC Syd og arbejder i øjeblikket som lærervikar. Han glæder sig til de kommende to år at skulle spille i TM Tønder:
”Jeg har haft en rigtig god dialog med Torben Sørensen, og så synes jeg det er et spændende projekt TM Tønder har gang i. Jeg håber, at få en rolle på holdet og dermed spilletid som er med til at udvikle mig. TM Tønder har mange dygtige unge spillere, med masser af gå-på-mod og vildskab, som jeg glæder mig til at komme til at træne og spille sammen med. Der er et godt træningsmiljø i klubben, hvor en god blanding af unge og erfarne supplerer hinanden godt.
Og så er det en rigtig fed hjemmebane i Tønder Hal 2, hvor jeg glæder mig til at få et entusiastisk hjemmepublikum i ryggen. Der er stor opbakning til håndbolden i området og en fed kulisse når der spilles kampe”

TM Tønder spiller sidste turneringskamp i 888-ligaen, onsdag den 28. marts, når Ribe-Esbjerg HH kommer på besøg.

TM Tønder Håndbold