TM Tønder Håndbold udsender en pressemeddelelse i forhold til protest i kampen mod BSV

Skrevet d. 21. februar 2018 af
Fra TV2 Sport

TM Tønder Håndbold indgav umiddelbart efter kampen i 888-ligaen søndag den 18. februar 2018 mod BSV, en protest over en hændelse i forbindelse med afvikling af timeouts. Efter et par døgn betænkningstid, har klubben valgt IKKE, at indgive en skriftlig protest til Dansk Håndbold Forbund.

Efter ca 20 minutters spil af 888-liga kampen mellem TM Tønder og BSV den 18. februar 2018, tager gæsterne fra BSV deres første timeout, ved at ligge deres grønne timeout kort på tidtagerbordet. Observatøren laver ”Timeout tegnet” til dommerne, og timeouten begynder. Dette sker stort set samtidig med, at en tilskuer får et ildebefindende, og der i den forbindelse bliver uro på de omkringliggende tilskuerpladser. Begge hold afvikler dog timeouten i fuld længde. BSV får til gengæld deres timeoutkort retur – hvilket TM Tønder er uvidende omkring. TM Tønder bliver ikke gjort opmærksom på – af hverken dommere eller DHF observatøren – at dette IKKE er en timeout. Efterfølgende tager BSV tre timeouts, hvoraf den sidste (og 4.timeout) er med ca 12 sekunder igen af kampen.

TM Tønder synes det er unfair, at et hold har retten til at tage 4 timeouts, og det modsatte hold kun retten til 3 timeouts. Vi reagerer naturligvis på forløbet med de fire timeouts umiddelbart efter kampen og indgiver en mundtlig protest til DHF-observatøren.

Vi har i den efterfølgende tid brugt rigtig mange ressourcer på at drøfte, hvordan vi skal forholde os i denne kedelige sag. Efter at have vurderet plusser og minusser, har klubbens bestyrelse valgt IKKE, at indgive en skriftlig protest!

Dette kan for nogen måske virke uforstående! Men vi har i stedet valgt, at holde skarpt fokus på de meget vigtige kampe, som ligger forude i de kommende runder. Det vil tage mange ressourcer og skabe meget ”virak” med et sagsforløb.

Vi er dog af den klare overbevisning, at det er meget uheldigt for håndbolden, at der er en gråzone i regelsættet. Derfor udarbejder vi også en redegørelse om sagsforløbet, som bliver sendt til Dansk Håndbold Forbund.
TM Tønder ønsker at kigge fremad, og vil gerne bidrage til, at lignende episoder ikke opstår i fremtiden. Vi synes ikke, at det er fair, at der sker en ulige fordeling af fordele mellem to hold.

Vi er klar til de kommende 8 runder i 888-ligaen, og ønsker alle med interesse i håndbolden en rigtig god og fair afslutning på sæsonen.

Er der spørgsmål til ovenstående, bedes man kontakte Torben Sørensen på mobil 21 44 20 80