Rolf Ravn stopper i klubben efter denne sæson

Skrevet d. 7. november 2018 af
Fra TM Tønders hjemmeside

Efter 3 1⁄2 sæson i klubben har TM Tønders anfører, Rolf Ravn, valgt at stoppe når denne
sæson er færdigspillet. Klubben er allerede nu i gang med at sammensætte truppen til den kommende sæson.

Rolf Ravn kom til TM Tønder den 1. januar 2015, og har gennem hele perioden været en vigtig spiller i truppen – både på og uden for banen. Cheftræner Torben Sørensen har da også mange rosende ord om klubbens anfører:
”Rolf er i alle henseender et forbillede i TM Tønder. Han er en person der altid går forrest, har de helt retteværdier og er vellidt af alle på og omkring holdet. Derfor er det også helt naturligt, at Rolf i denne sæson er holdets anfører. Rolf har gennemgået en fantastisk udvikling i TM Tønder, og kan se tilbage på tiden med stolthed. Han har bidraget sindsygt meget på alle parametre, og er en garant for kvalitet i det han foretager sig. Rolf er et godt eksempel på, at vi er en klub, hvor man som ung spiller kan udvikle sig både på og uden for banen. Vi er naturligvis kede af at miste en profil som Rolf, men har fuld forståelse for hans beslutning. Vi ved med Rolf, at han ikke tager forhastede beslutninger, og dette er helt sikkert godt gennemtænkt. Vi glæder os over, at Rolf spiller denne sæson færdig i TM Tønder, hvor han har en ekstrem vigtig rolle i voresbestræbelser på at indfri målsætningen. Vi ønsker Rolf alt det bedste fremadrettet.”

Rolf Ravn var med til at rykke TM Tønder op i ligaen, og har i sin tid i klubben med hans pligtopfyldende og perfektionistiske tilgang i høj grad været med til at udvikle truppen og klubben. Selv er Rolf rigtig glad for at være i TM Tønder, men lykkelige omstændigheder har bl.a. været medvirkende til hans beslutning om at stoppe efter denne sæson:

”Jeg er virkelig glad for TM Tønder og den tid jeg har været i klubben. Derfor vil jeg også give alt jeg har iden resterende del af sæsonen, så jeg positivt kan være med til at opfylde vores målsætning. Jeg har været det hele igennem i TM Tønder, og det har været en rigtig spændende tid. Jeg er begejstret for klubbens værdier, og det har været en lærerig tid for mig. Jeg har udviklet mig som menneske og håndboldspiller, og fundet min rolle på holdet og plads i hierakiet. Det har været nogle fede sæsoner, der har været præget af mange højdepunkter. Jeg har kæmpe respekt for det store arbejde som en masse frivillige personer gør for klubben. Jeg er vild med området og folkene der bakker op om TM Tønder. Vores fanklub har altid bakket op, og jeg skylder en stor tak for den store opbakning der er til holdet både ude og ikke mindst hjemme i Tønder Hal 2. Jeg synes klubben har udviklet sig helt vildt i den tid jeg har været her, rammerne er blevet mere professionelle og træningsmængden er højnet. Desværre kan jeg ikke afse tid til endnu en sæson i klubben. Dels er der en øget træningsmængde i TM Tønder, og jeg skal være far midt i april, så dette skal naturligvis prioriteres. Jeg glæder mig til at spille sæsonen færdig og derefter vil jeg helt sikkert følgeklubben tæt.”, slutter Rolf Ravn

Næste gang Rolf Ravn og de øvrige TM Tønder spillere skal i aktion på hjemmebane er lørdag den 17. november klokken 15:30, hvor der venter et topbrag mod Team Sydhavsøerne.