TM Tønder forlænger aftalen med cheftræner Torben Sørensen.

Skrevet d. 7. februar 2019 af
Flemming Andersen

Cheftræneren for TM Tønder hedder i sæsonen 2019/2020 også Torben Sørensen. Det er blevet klart efter at klubben og cheftræneren har forlænget aftalen. Torben Sørensen kom til TM Tønder Håndbold før sæsonen 2017/2018, og med forlængelsen bliver det dermed hans trejde sæson.
Alex Petersen fra sportsudvalget er glad for, at det er lykkes at forlænge med cheftræneren:
”Torben arbejder stenhårdt hver dag, og gør et stort stykke arbejde i klubben – både på og uden for banen. Torben har gjort en stor indsats for at skabe en god kultur, og ikke mindst at udvikle på spillerne. Stort engagement og imødekommenhed kendetegner Torbens indsats, og han er altid meget velforberedt på de opgaver han foretager sig. Torben er meget vellidt i klubben, og han er sammen med spillerne godt på vej til at indfri klubbens målsætning for denne sæson. Derfor glæder vi os over, at vi også i næste sæson har Torben som cheftræner i TM Tønder Håndbold.”

Cheftræneren er også glad for, at han har fremtiden på plads for den kommende sæson:
”Jeg er meget glad for at være i Tønder og i TM Tønder Håndbold. Vi har specielt i denne sæson taget et stort step i udviklingen af kulturen i klubben. Det er spændende at blive udfordret på det faglige plan i talentudviklingen, hvor vi bestræber os på at skabe en endnu stærkere rød tråd fra ungdomshåndbold til 1. og 2. holdet. I denne sæson har vi en god og harmonisk trup, hvor der er en fin blanding af unge talenter og rutinerede kræfter. Vi er inde i en rigtig god proces, hvor vi hele tiden videreudvikler både på og udenfor banen.
Jeg er glad for at få lov at fortsætte i TM Tønder, som er en fantastisk klub, hvor folkene i og omkring klubben har gjort det hele lettere for mig, at sige ja til endnu et år som cheftræner. Folk er meget tjenstvillige uanset om det er bestyrelsen, frivillige i klubben, fans, hallens ansatte etc. Der er en god ånd, og jeg ser frem til det fortsatte samarbejde.”

TM Tønder er lige nu placeret på 2. pladsen i 1. division med to point efter nummer 1. Holdet har dog en kamp i baghånden. Næste opgør for TM Tønder er fredag den 8. februar, hvor holdet møder Otterup på udebane.