TM Tønders cheftræner ramt af sygdom

Skrevet d. 18. februar 2019 af

TM Tønders træner Torben Sørensen skal opereres, og derfor sker der midlertidige omrokeringer i trænerteamet.

Cheftræner Torben Sørensen er alvorlig syg, og har desværre fået konstateret en svulst i hovedet. Torben skal i dag mandag opereres på Odense Sygehus, og derefter følger en periode med stråling og kemobehandling. Spillertruppen er for kort tid siden blevet informeret, mens der i klubben har været kendskab til Torbens sygdom i en lidt længere periode. Cheftræneren selv er meget åben om situationen:
”Jeg blev opereret for en svulst i hovedet for 5 år siden, og har siden den operation været til løbende kontrol. Under seneste kontrolscanning lige inden jul, blev der konstateret en svulst I hovedet. Det har naturligvis berørt mig og min familie meget. I den forbindelse har jeg en stor tak at sende til familie og venner. Ligeledes en stor tak til bestyrelsen og spillerne i TM Tønder for at vise stor forståelse for min situation. Jeg har på intet tidspunkt følt, at klubben har bedt mig udskyde operationen til efter sæsonen. Tværtimod har bestyrelsen lyttet til løsningsforslag omkring trænerteamet,, så vi nu har en plan klar, som bliver iværksat fra i dag. I morgen tirsdag er der efter træning spillermøde og spisning for hele truppen.
Vi har brugt den seneste tid på at lave en Gameplan, hvor truppen er blevet involveret. Spillerne har virkelig bidraget særdeles positivt i forhold til at finde løsninger. Den måde vi har arbejdet på hele sæsonen med at spillerne gerne vil udvikle sig, tage ansvar og involvere sig, kommer os til gavn nu. Derfor har vi også både en plan A, B og C, men der vil altid være udfordringer, som vi ikke kan planlægge os ud af. Derfor er mit største håb også, at alle i og omkring klubben vil respektere os I den kommende periode”.

Det er uvist, hvornår Torben Sørensen er tilbage efter operationen. Indtil da er U18- træner Michael Wollesen tilknyttet trænerteamet på 1. Holdet, hvor assistenttræner Hans Martin Asmussen bliver cheftræner:
”Da jeg for 5 år siden blev opereret, var jeg forholdsvis hurtig tilbage igen. Det håber jeg også at være denne gang. Indtil da så får Hans Martin Asmussen ansvaret og dermed en større rolle som træner. Ligeledes er Michael Wollesen allerede tilknyttet trænerteamet. Michael har et stort kendskab til  klubbens DNA, og har hidtil været en særdeles god sparringspartner. Jeg er sikker på, at det kommer til at fungere. Vi har konceptet på plads, og det handler om at bygge videre på den gode base vi har skabt gennem sæsonen. Jeg glæder mig til at komme tilbage snarest muligt”

Den nuværende assistenttræner, Hans Martin Asmussen, får dermed et større ansvar i den kommende periode. En opgave han er helt klar til at påtage sig:
“Det er på en trist baggrund, at jeg får en anden rolle I klubben. Jeg er dog sikker på, at Torben hurtigt vender stærkt tilbage. Indtil da er planen, at jeg skal overtage Torbens opgaver I klubben. Det vil sige den daglige planlægning, kontakten til spillerne og klubben. I forhold til de taktiske oplæg til kampene og den daglige træning, vil jeg sammen med Michael Wollesen udføre opgaverne. Ligeledes vil jeg under kampene skulle have en lidt anderledes rolle end nu. Her vil der blive et stort samarbejde med Michael, hvilket jeg er sikker på kommer til at fungere godt. Det gode ved Torben er, at han gennem hele denne – og sidste sæson – har givet spillerne plads til at komme med inputs, og dette gode arbejde vil vi naturligvis fortsætte.”

Den nye midlertidige assistenttræner, Michael Wollesen, er ked af årsagen til, at han er blevet indlemmet i trænerteamet, men glæder sig til udfordringerne:
”Det er trist, at Torben skal gennem sådan et forløb, men vi har i den seneste tid haft mange snakke og et særdeles godt samarbejde omkring, hvordan tingene skal løses i den kommende periode. Torben og spillerne har opbygget et virkelig godt fundament, som vi skal videreudvikle indtil Torben er tilbage. Vi har en stærk trup, hvor spillerne er gode til at komme med inputs, hvilket er særdeles konstruktivt.”

Direktør Kim Wittenkamp er ligeledes påvirket af situationen omkring Torbens sygdom:
”Vi var alle rystede, da Torben fortalte os om situationen. Torben har været meget ærlig, afklaret, og særdeles åben omkring løsninger, mens han er sygemeldt. Torben yder et meget dedikeret arbejde i TM Tønder, og det har også været tilfældet her. Alt hvad der kan planlægges, er gjort til mindste detalje, så processen har – trods omstændighederne – været rigtig god. Vi ønsker alle Torben alt det bedste, og glæder os til at se ham igen – stærkere end nogenside. I denne situation, er vores slogan SAMMEN ER VI STÆRKE bestemt på sin plads.”

Er der spørgsmål til ovenstående, bedes man kontakte direktør I TM Tønder, Kim Wittenkamp på mobil: 42 15 69 96

TM Tønder vinder sidste test

Tønderhal 2 var fint besøgt da TM Tønder fredag aften tog...

TM Tønder vinder i Otterup