TM Tønder har skrevet kontrakt med højre backen Alexander Hansen, der kommer til klubben fra Sønderjyske Herrehåndbold.

Skrevet d. 7. maj 2019 af
Kim Møller

Når næste sæson starter op, så vil førsteholdstruppen være suppleret med en erfaren højre back, da det er lykkes TM Tønder Håndbold at skrive en 1-årig kontrakt med den 26- årige Alexander Hansen. Han kommer til klubben efter tre sæsoner hos Sønderjyske Herrehåndbold, og betegnes af cheftræner Torben Sørensen, som en erfaren og skudstærk profil:

”Det er meget glædeligt, at det er lykkes os at få Alexander til TM Tønder. Han er en skudstærk spiller, der i angrebet er meget direkte i sit spil og særdeles kompetent i mand:mand spillet. Alexander har altid scoret mange mål, og han er en type med masser af gå-på-mod og et godt blik for medspillerne. Han er dygtig i forsvarsspillet, og vil også kunne blive en vigtig brik i vores 2.bølge. Udenfor banen har han en rigtig god indstilling til at skabe et godt træningsmiljø, og med hans erfaring og rutine kommer, så kommer han til at få en vigtig rolle i truppen, hvor der er mange yngre spillere. Helt klart en spiller som vi har store forventninger til.”

Alexander Hansen har de sidste tre år boet sammen med sin kæreste i Sønderborg og spillet i Sønderjyske. Han bliver bosiddende i Sønderborg, hvor han arbejder for SeaDane Travel. Jagten på vigtige minutter og det gode træningsmiljø, er nogle af årsagerne til skiftet:

”Min kæreste og jeg er rigtig glade for at bo i Sønderborg, og derfor er jeg virkelig glad for, at muligheden for at komme til Tønder den bød sig. Jeg har hørt en masse godt om klubben, og efter gode dialoger med Torben Sørensen, blev jeg bekræftet i, at TM Tønder og jeg vil være et godt match. Efter en sæson, hvor jeg i starten var meget skadet, så er jeg helt fit for fight igen, og vil kæmpe for en masse spilletid og en rolle på TM Tønders mandskab i den kommende sæson. Jeg kender en del af spillerne på holdet, og har mange gange oplevet hjemmebanen i Tønder Hal 2, hvor der er en speciel men meget fed kulisse. Jeg ser frem til at være med til sammen med holdkammeraterne, at skabe en masse gode resultater for TM Tønder Håndbold”.

Hvilken række Alexander Hansen og TM Tønder skal spille i den kommende sæson, afgøres med de forestående oprykningskampe mod KIF Kolding. Første kamp spilles fredag den 10. maj i Kolding, mens der er returkamp i Tønder Hal 2 tirsdag den 14.maj klokken 21:00.

Pressemeddelelse: Damgaard er tilbage

Efter en pause fra tophåndbold er stregspiller Mikkel Damgaard tilbage i...

Meyer: Vi har fundet en base

TM Tønder vandt for tredie kamp i træk og har endegyldigt...