Højre fløj og assistenttræner, Hans Martin Asmussen, stopper i TM Tønder Håndbold efter denne sæson.

Skrevet d. 13. maj 2019 af
Flemming Andersen

Efter i denne omgang at have spillet to sæsoner i TM Tønder Håndbold, så stopper højre fløj Hans Martin Asmussen, når denne sæson er afsluttet. Hans Martin Asmussen har i sæsonen 2018/2019 også været assistenttræner for Torben Sørensen.

Tirsdag den 14. maj kan det således blive sidste kamp for Hans Martin i denne omgang, hvis TM Tønder besejrer KIF Kolding, og spiller sig i Håndboldligaen fra næste sæson.
Om afslutningen siger den rutinerede højre fløj og assistenttræner:
”Jeg havde gerne ønsket en sæson mere i TM Tønder, men sådan bliver det desværre ikke i denne omgang. Det er en del af gamet på det her niveau. Jeg har været glad for at være i klubben, og respekterer den beslutning som er truffet. Det er en god klub, som virkelig har gang i et interessant projekt, og jeg tror der venter en spændende tid i TM Tønder.
Jeg har været glad for det ansvar, jeg har haft som spiller, og i denne sæson som assistent. Samarbejdet med Torben er jeg taknemmelig over at have fået med, ligesom jeg gerne vil sige tak til spillerne i truppen. En stor tak skal også lyde til holdlederne, fys-staben, og de mange andre hjælpere i klubben. Ikke mindst vores fans, hvor især TMT Red Support har bakket op ude og hjemme. Nu skal sidste stik lige hjem, og jeg håber vi ender med at kunne besejre KIF Kolding”

Cheftræner Torben Sørensen har været glad for samarbejdet med Hans Martin Asmussen – både som spiller og assistenttræner:
”Hans Martin har haft en kæmpe rolle i denne sæson. Dels har han næsten været ene om at spille højre fløj, men også som assistent har han taget et stort ansvar. Han har sat et stort aftryk på holdet!
Specielt i de vigtigste kampe i denne sæson, har Hans Martin virkelig spillet på højt niveau. Han har gjort brug af sin rutine, og det har i sæsonen været tydeligt, at han er en mand der har prøvet meget i håndboldkarrieren. Jeg håber, at han vil fortsætte trænergerningen, for på sigt at få en karriere denne vej.”

TM Tønder Håndbold