Skrevet d. 17. august 2017 af

TM Tønder Håndbold Elite har tilknyttet den tidligere håndboldlandstræner og sportschef for Dansk Håndbold Forbund, Ulrik Wilbek, i en rådgivende funktion gældende fra 1. september 2017.

Ulrik Wilbek er en efterspurgt person. Han kandiderer til borgmesterposten i Viborg ved det forestående kommunalvalg. Det er naturligvis Ulriks første prioritet, hvilket vi helt og fuldt respekterer. Derfor omfatter vores aftale med Ulrik kun første halvdel af sæsonen, med andre ord indtil nytår.

Ulrik Wilbek, der er kendt langt ud over landets grænser, har som træner for både kvinde- og herrelandsholdet i håndbold har vundet stort set alt, der er værd at vinde. Ulriks opgave bliver primært coaching, sparring med trænerteamet omkring TM Tønders ligamandskab, bidrage med inputs omkring talentudviklingen samt være medvirkende til at både det kommercielle og sportslige niveau løftes i TM Tønder Håndbold.

Et stort scoop

Formand for bestyrelsen i TM Tønder Håndbold Elite A/S Robert Okholm, er naturligvis både glad og stolt over, at det er lykkes at tilknytte en kapacitet som Ulrik Wilbek:
”Det er helt fantastisk, at vi kan tilknytte en kapacitet som Ulrik Wilbek. Vi kan både på og uden for banen lære utrolig mange ting af Ulrik. Han har både som træner og sportschef på allerhøjeste niveau en enorm erfaring med elitesport, og bringer en stor mængde faglighed med sig. Vi arbejder hele tiden på at udvikle TM Tønder Håndbold, og det spiller en stor rolle, at vi kan få kompetente personer tilknyttet klubben, så vi kan øge niveau på forskellige områder. Vi har store forventninger til dette samarbejde og er sikre på, at Ulrik kan være med til at løfte mange opgaver, så vi kan nå vore mål”

Sæt allerede nu kryds i kalenderen torsdag den 21. september klokken 17:00, hvor TM Tønder Håndbold arrangerer et foredrag med Ulrik Wilbek.

Er der spørgsmål til ovenstående bedes man kontakte formand for bestyrelsen, Robert Okholm (29990980) eller direktør Alex Petersen (30560150).

TM Tønder Håndbold Elite