Skrevet d. 27. januar 2017 af

TM Tønder Håndbold Elite A/S har solgt målmand Emil Tellerup til en anden ligaklub, og dermed stopper den karismatiske målmand øjeblikkelig virkning i TM Tønder.

Efter ønske fra Emil Tellerup, har TM Tønder Håndbold Elite A/S indgået aftale med Emil om, at Emil fra dags dato er blevet løst fra kontrakten, for at kunne fortsætte i en anden klub.

”I samarbejde med Emil Tellerup har vi indgået aftale om, at Emil bliver løst fra hans kontrakt. Klubben har fået – et for os – økonomisk attraktivt tilbud, der betyder, at vi kan opfylde Emil Tellerups ønske om at fortsætte karrieren i en anden klub. Emil Tellerup har ydet en meget flot indsats i TM Tønder, og han har med sit spektakulære målmandsspil vist sit store værd. Han er blevet en publikumsyndling og har i denne sæson præsteret så godt, at han to gange har været udtaget til rundens hold i 888-ligaen. Vi ønsker Emil held og lykke med den fremtidige karriere”, siger sportschef Rene` Hamann Boeriths.

Når 888-ligaen starter op igen den 8. februar bliver det således med en ny målmandskonstruktion i TM Tønder. Christian Trans bliver suppleret af den erfarne Dennis Klinge og det lokale målmandstalent, Henk Muus Meyer.

”Christian Trans er en dygtig målmand, som allerede tidligere i denne sæson har vist højt niveau. Han bliver suppleret af den erfarne Dennis Klinge, der hidtil har fungeret som målmandstræner. Dennis har tidligere været ligamålmand, og har stadig såvel niveau og erfaringen til at kunne være med på højeste niveau. Så er det glædeligt, at vores lokale målmandstalent, Henk Muus Meyer, bliver rykket op i ligatruppen. Henk er fremtidens målmand og en særdeles spændende og seriøs målmand, som vi ser et stort potentiale i og som vi glæder os til at få med på højeste niveau”, slutter sportschefen i TM Tønder, Rene` Hamann Boeriths.

Er der spørgsmål til ovenstående, bedes man kontakte sportschef Rene` Hamann Boeriths eller direktør Alex Petersen for yderligere information.