Pressemeddelelse: To talenter forlænger

Skrevet d. 10. april 2019 af
TMT Hjemmesiden
Pressemeddelelse: To talenter forlænger

Det er af stor betydning for TM Tønder, at unge, talentfulde spillere er med på klubbens bedste mandskab. Derfor er det også særdeles glædeligt, at Casper Madsen og Benjamin Holm har forlænget deres aftaler med TMT.

Casper Madsen har spillet hele hans karriere i først Møgeltønder UIF og dernæst ungdomshåndbold i TM Tønder. I denne sæson har han fået sit gennembrud i 1.division, og træner Torben Sørensen, roser udviklingen hos Casper Madsen:
”Casper har gennemgået en fantastisk udvikling i denne sæson, hvor man kan sige, at han er kommet lidt fra baghjul. Hans store fremskridt, skal først og fremmest findes i hans indstilling til opgaverne. Han går altid 100 % til den, yder sig bedste og arbejder hårdt for at tingene skal lykkes. Han har gennem sæsonen fået mere og mere spilletid i og med, at han har kunne holde sig skadesfri. Caspers store styrke er hans gode blik for spillet, og så er han – trods hans unge alder – en snu spiller, der ofte får det bedste ud af situationerne. Tilmed er han en god person, som er vellidt af alle i klubben.”

Også højre backen, Benjamin Holm, har underskrevet en ny 2-årig aftale med klubben. Benjamin kom til klubben fra Ribe/Esbjerg HH forud for sæsonen 2016/2017. Om Benjamin Holm siger cheftræner Torben Sørensen:
”Benjamin har spillet virkelig godt i den seneste periode. Han var uheldig med skader lige efter han kom til klubben, men nu har han haft en stabil periode, hvilket har betydet, at han længe har trænet godt. Han er en spiller der virkelig kan sætte fart i spillet, han er eksplosiv og meget direkte i sit spil. Der er meget mere i Benjamin end vi har set, og i takt med at han har lagt på den fysiske del, så er hans præstationer blivet endnu bedre og endnu mere stabile.”

De to unge talenter, er på hver deres måde glade for at skulle fortsætte i TM Tønder Håndbold. Casper Madsen har fået arbejde og sport til at gå op i en højere enhed:
”Jeg er rigtig glad for at kunne forlænge aftale i yderligere to år. Jeg trives rigtig godt i klubben og i området, ligesom det var vigtigt for mig, at kombinationen mellem arbejde og håndbold kunne fungere. Jeg bliver snart udlært i logistikafdelingen på Hydro Extrusion Tønder, hvor jeg efterfølgende har fået fastansættelse. Da Torben forlængede med klubben, så var det egentlig en forholdsvis nem beslutning for mig. Jeg kan godt lide hans ledelsesstil, og føler at TM Tønder er klubben, hvor jeg i de kommende to år kan ligge næste lag på mit spil.”

Benjamin Holm kom til klubben fra Ribe/Esbjerg, men var i første sæson desværre hårdt ramt af skader. Nu har han længe været skadesfri, og han glæder sig til to sæsoner mere i TM Tønder:
”Jeg er super glad for at være i klubben, og synes Tønder er en herlig by. Der er god opbakning til håndbolden, og så har det vigtigste for mig været, at kunne fortsætte min positive udvikling. Jeg fik en uheldig start hernede, og var plaget af skader, men i denne sæson synes jeg det er gået godt og stærkt. Der er et fantastisk godt udviklingsmiljø i TM Tønder, og i denne sæson har vi haft en virkelig fin sammensætning i truppen, ligesom vi har dygtige og engagerede trænere, der gør at det hele fungerer fint. Jeg er virkelig motiveret for at give noget tilbage til TM Tønder. De har troet på mig, og derfor håber jeg, at jeg i de kommende to sæsoner kan udvikle mit spil endnu mere og bidrage til gode resultater for TM Tønder.”

TM Tønder spiller den første kamp om oprykning til Håndboldligaen torsdag den 18. april, hvor Team Sydhavsøerne kommer på besøg. Sæt kryds i kalenderen, kom i hallen og støt vores hold.

Vi ses

Bestyrelsen TM Tønder Håndbold Elite A/S