Pressemeddelelse – to unge talenter på kontrakt

Skrevet d. 8. februar 2018 af
Kim Møller
Pressemeddelelse – to unge talenter på kontrakt

TM Tønder Håndbold har underskrevet en 1-årig kontakt med to af klubbens egne, unge talenter, som dermed fra den kommende sæson bliver en fast bestanddel af 1.holdstruppen.

Mathias Hejsel kom til TM Tønder forud for denne sæson fra Team Haderslev KFUM. Mathias har i den korte periode gennemgået en særdeles positiv udvikling, og er en af de bærende kræfter på klubben 2.hold i 3.division. Om kontrakten med TM Tønder udtaler Mathias Hejsel:

”Jeg har valgt at skrive under, da jeg først og fremmest brænder rigtig meget for håndbolden. Ud over dette, så er jeg sikker på, at dette nye miljø, jeg kommer til at være en del af, vil kunne tage mig til helt nye højder både på og uden for banen. Jeg forventer et spændende og meget udfordrende år. Netop udfordringen ved at være en del af det her miljø, glæder jeg mig utrolig meget til, da jeg håber det vil kunne udvikle mit angrebsspil og forsvarsspil betydeligt. Så et hårdt, men sjovt, år, hvor målet helt sikkert er personlig udvikling på og uden for banen, og at kunne blive en del af ligaholdet på sigt”.

Casper Rahr Madsen er en stor profil på holdet i 3.division. Han har altid været et stort talent, men gennem en lang periode også døjet med en skulderskade. Gennem denne sæson har han været skadesfri, og holder et konstant højt niveau. Og han er glad for kontrakten:

”En af grundene til at jeg har skrevet under med TM Tønder skyldes, at det er en god mulighed for at prøve kræfter med nye og store udfordringer, som jeg er sikker på vil udvikle mit spil. Derudover vi dette også betyde, at jeg er et skridt tættere på få lov til at spille foran Danmarks Bedste publikum. Jeg forventer et godt år, hvor der er mulighed for at ligge flere lag på mit spil i et godt og spændende træningsmiljø i Tønder, som jeg er sikker på vil være med til at udvikle mig både på og uden for banen”

Træner på 3 division Brian Smidemann, har da også kun rosende ord til de 2 unge spillere og udtaler: ”Casper Madsen er blandt de bedste bagspillere 3 division i år, og hans vurderingsspil er helt i særklasse. Mathias Hejsel er fremragende angrebspiller, især hans finte spil er i en klasse for sig. For begge spillere gælder det, at de er utrolig seriøse omkring deres håndbold, og begge har gennemgået en utrolig flot udvikling i indeværende sæson”

Også cheftræner Torben Sørensen, er jeg rigtig glad og tilfreds med, at det lykkedes os at fastholde de 2 meget talentfulde unge spillere i TM Tønder Håndbold:
”Det er rigtig godt at Casper og Mathias har taget næste step, og nu bliver en fast del af førsteholdstruppen. Det er en del af strategien i TM Tønder, at unge spillere får chancen og gennemgår en stærk udvikling i et godt håndboldmiljø. Både Casper og Mathias er unge talenter med den helt rigtige indstilling og vilje til at udvikle sig – de bliver spændende at følge”

Pressemeddelelse: Damgaard er tilbage

Efter en pause fra tophåndbold er stregspiller Mikkel Damgaard tilbage i...

Meyer: Vi har fundet en base

TM Tønder vandt for tredie kamp i træk og har endegyldigt...

Tabte til os selv

Det lyder helt grotesk, men allerede efter 3-4 minutter burde TMT...

TMT tæver tophold