Pressemeddelelse: Andreas Hylleberg

TM Tønder har sikret sig den talentfulde bagspiller, Andreas Hylleberg, der tiltræder i klubben fra den kommende sæson.

TM Tønder er i fuld gang med at sammensætte truppen til den kommende sæson, og det er med stor glæde klubben kan offentliggøre, at der er indgået en 2-årig kontrakt med den 20-årige venstre back Andreas Hylleberg. Andreas Hylleberg har spillet ungdomshåndbold i Ajax København, hvor han også de seneste tre sæsoner har været en del af deres 1.divisionshold.

Om tilgangen af Andreas Hylleberg, siger direktør Kim Wittenkamp:
”Det er rigtig godt, at vi allerede nu er i færd med at sammensætte en stærk og bred trup til den kommende sæson. Med tilgangen af Andreas får vi en spændende ung spiller, som tidligere har været inde omkring U19 landsholdet, og kommer fra et godt træningsmiljø i Ajax. Andreas er en fysisk stærk spiller, der både i angreb og forsvar har gode kvaliteter. Hans skudstyrke fra distancen, det gode blik for spillet og evnen til at spille hurtigt, er kvaliteter, som vi forhåbentlig får masser af glæde af i de kommende to sæsoner.”

Andreas Hylleberg har et rigtig godt kendskab til Tønder-området, hvor han har familie, ligesom han er tidligere elev på Sportsefterskolen SINE. Han glæder sig til at komme til Tønder:
”Jeg glæder mig over at få chancen i TM Tønder. Det er en klub med gode værdier, et stærkt træningsmiljø og med en god opbakning fra hele området. Jeg elsker Tønder by, hvor jeg har familie, og da jeg tidligere gik på Sportsefterskolen SINE så jeg flere kampe i Tønder Hal 2 – en
hjemmebane, hvor der er fuld tryk på. Det bliver fedt!
Hele set uppet i klubben, hvor udviklingen af unge spillere har høj prioritet tiltaler mig meget, og jeg føler at tidspunktet er det rigtig for mig til at prøve noget nyt. Så jeg ser frem til sammen med min kæreste at flytte til Tønder til sommer, hvor jeg glæder mig til de kommende to sæsoner i den røde trøje.”

Er der spørgsmål til ovenstående, bedes man kontakte Direktør Kim Wittenkamp på mobil 42 15 69 96