En tidligere spiller og assistenttræner, Søren Olsen, er fra næste kamp igen at finde i TM Tønder Håndbold. Klubben og Søren Olsen har indgået en aftale om jobbet som assistent for Michael Wollesen gældende for resten af denne sæson. En opgave som den kommende assistent ser frem til:
”Da jeg fik en forespørgsel om muligheden for at komme tilbage til TM Tønder, så var jeg slet ikke i tvivl. Jeg kender klubben rigtig godt fra min tid som spiller, og ligeledes fra et enkelt år som assistent under Claus Lyngsø. Jeg har haft rigtig gode snakke med cheftræner Michael Wollesen, og vi er meget enige om, hvilken vej vi skal i forhold til spillerne og de interne opgaver.”

Søren Olsen har stor erfaring som spiller på højt niveau, og arbejder til dagligt i et stærkt idræts- og ungdomselitemiljø på Sportsefterskolen SINE, hvor Søren også er håndboldtræner. Den erfaring vil han naturligvis drage nytte af i jobbet hos TM Tønder:
”Jeg føler at være godt rustet til at være sparringspartner til Michael Wollesen. Dels i den daglige træning, hvor jeg er vant til at arbejde med unge, ambitiøse og talentfulde spillere, men også i forhold til taktiske oplæg til kampene og efterfølgende evaluering. Jeg har stor respekt for Michael Wollesen som træner og hans faglighed, og jeg glæder mig meget til at samarbejde med ham, men også at komme tilbage til en klub som betyder meget for mig.”

Cheftræner Michael Wollesen er glad for ansættelsen af en assistenttræner og i særdeleshed at valget er faldet på Søren Olsen: ”Jeg er utrolig glad for, at det er lykkes at lave en aftale med Søren. Det har fra start af været et stort ønske for mig at have en assistenttræner. Jeg har haft nogle gode snakke med Søren, og jeg er sikker på, vi får et godt samarbejde, og at han kan være med til at skubbe holdets udvikling i den rigtige retning. Søren er fagligt dygtigt, og besidder derudover gode menneskelige værdier, som kommer både holdet og jeg til gavn.”

Søren er med på bænken for første gang, når TM Tønder på søndag den 25. september spiller udekamp mod Roskilde Håndbold.